Części ciała w rytmie "Körperteil Blues".
Części ciała w rytmie "Körperteil Blues".
„Der Körperteil Blues” to energetyczna propozycja, która umili każdą lekcję na temat części ciała. W piosence wymienione zostają następujące słówka: der Kopf, der Fuß, die Hand, die Haare, das Auge, die Nase, der Mund, das Ohr, die Zähne, der Hals, die Schulter, der Arm, der Bauch, die Brust, das Bein i die Hüfte. W przeprowadzeniu zajęć pomogą Wam karty obrazkowe (Mein Körper 1 groß i Mein Körper 2 groß) dostępne na stronie de.islcollective.com.
Propozycje zabaw
Tekst z lukami. Zajęcia możemy zacząć od tekstu piosenki z lukami, które uczniowie starają się samodzielnie uzupełnić. Poprawność wykonanego zadania sprawdzamy odtwarzając piosenkę.
Dopasuj (obrazek + podpis). Uczniowie stoją wokół stolika, na którym rozkładamy obrazki z częściami ciała i ich nazwy po niemiecku. W tym celu wykorzystać możemy gotowe karty obrazkowe dostępne na stronie de.islcollective.com: Mein Körper 1 groß i Mein Körper 2 groß. Zadaniem uczniów jest dopasować obrazki z ich podpisami.
Łapki. Obrazki przyczepiamy na tablicy, rozkładamy na stoliku lub podłodze. Wybrani uczniowie otrzymują od nauczyciela packę na muchy, którą uderzać będą w odpowiedni obrazek nazwany przez nauczyciela/innego ucznia. Punkt zdobywa osoba, która zrobi to jako pierwsza. Nauczyciel na bieżąco liczy punkty, a na końcu ogłasza zwycięzcę.
Zbieranie obrazków. Obrazki rozkładamy na stoliku. Nauczyciel włącza piosenkę, a wybrani uczniowie zaczynają maszerować wokół stołu, wsłuchując się uważnie w słowa utworu. Nie wolno jest im się zatrzymać. Za każdym razem, kiedy usłyszą w piosence nazwę jakiejś części ciała, próbują jak najszybciej zgarnąć odpowiedni obrazek ze stołu. Wygrywa uczeń, który zbierze najwięcej obrazków.
Nazywanie obrazków. Prosta, ale bardzo ekscytująca zabawa. Gramy w parach. Na raz, dwa, trzy nauczyciel pokazuje uczniom dowolny obrazek. Ich zadaniem jest jak najszybciej nazwać go po niemiecku. Punkt zdobywa osoba, która zrobi to jako pierwsza. Nauczyciel na bieżąco liczy punkty, a na końcu ogłasza zwycięzcę.
Z dotykaniem. Wybrani uczniowie siadają w rzędzie na krzesłach naprzeciwko klasy. Nauczyciel/inny uczeń nazywa w tempie części ciała, za które należy się jak najszybciej złapać. Klasa obserwuje, który uczeń zrobił to jako ostatni, nie złapał się wcale lub pomylił części ciała. Taki gracz odpada z zabawy. Wygrywa osoba, która wyeliminuje wszystkich przeciwników.