ZIMOWY KONCERT. Wiemy nie od dziś, że umuzykalnianie i rytmizowanie nowo poznanych treści sprawdza się świetnie w nauczaniu języków obcych. Wyklaskiwanie słów, czy też granie do rytmu na instrumentach z jednoczesnym powtarzaniem słówek to recepta na szybkie przyswajanie słownictwa.
Postanowiłam więc wykorzystać tą zasadę podczas swoich zajęć, a pomógł mi w tym poniższy filmik znaleziony w internecie. Poprosiłam dzieci, żeby usiadły w siadzie skrzyżnym w rozsypce naprzeciwko tablicy, na którym wyświetliłam filmik. Wytłumaczyłam dzieciom, że zadanie polega na wyklaskiwaniu słów do podanego na filmiku rytmu. Nutki pojedyncze to wyrazy krótkie, np.: Schal, Schnee, Winter, a nutki podwójne to wyrazy długie (składające się z dwóch wyrazów), np.: Schneemann, Schneeball, Schneeflocke itp. Wyrazy krótkie to jedno klaśnięcie w rączki, a wyrazy długie to uderzenie najpierw prawej rączki w prawe kolano, a potem lewej rączki w lewe kolano. Ćwiczenie wzbogacić można, rozdając dzieciom instrumenty (inne dla dziewczynek, inne dla chłopców) i przypisując krótkie i długie wyrazy danej drużynie. Przed rozpoczęciem koncertu wybieramy z dziećmi jedno krótkie i jedno długie słówko. Po wyklaskaniu wszystkich siedmiu kombinacji ustalamy kolejny zestaw słówek.
Językowy Fyrtel
25 Lut 2020Moje serce skradła zabawa „Miś polarny” z folią bąbelkową (idealny materiał sensoryczny). Pozdrawiam 🙂