Tęczowa nauka kolorów

Tęczowa nauka kolorów

Ri-Ra-Regenbogen

Pierwszy w tym roku szkolnym wpis będzie moim tęczowym pomysłem na wprowadzenie lub powtórzenie nazw kolorów. Pomoże nam w tym bardzo melodyjna piosenka pt. „Ri-Ra-Regenbogen- Die kleine Regenbogenmaus”. Oprócz tytułowej myszki tęczowy jest również domek, drzwi, żaba, serduszko i balony. 

Do wprowadzenia wyżej wymienionego słownictwa przygotowałam sobie  kolorowe karty obrazkowe. Posłużył mi do tego tęczowy papier do pakowania prezentów, który znalazłam akurat w Pepco. Takim kolorowym papierem podkleiłam odpowiednio powycinane kształty.

ZABAWY DO PIOSENKI

Kolorowe krążki z papieru. 

Przy okazji omawiania tej piosenki (jak i również nazw kolorów) proponuję, abyście przygotowali sobie papierowe sety z kolorowymi krążkami wyciętymi z papieru. Takie zalaminowane krążki rozkładamy obok siebie na dywanie i gramy w  Twistera. Nauczyciel wydaje przy tym następujące polecenia: deine linke/rechte Hand; dein linker/rechter Fuß geht auf einen roten/gelben Punkt. Gdy wybrane dziecko prawidłowo zrozumie i wykona polecenia nauczyciela, zastyga chwilę w bezruchu czekając aż reszta grupy policzy razem do 5. 

Zestaw papierowych krążków przyda się nam również podczas  wspólnego śpiewania tytułowej piosenki. Przed rozpoczęciem zabawy nauczyciel rozdaje dzieciom po jednym krążku. Dzieci, które usłyszą w piosence nazwę trzymanego przez siebie koloru wstają i wysoko go podnoszą, po czym znów siadają i czekają na swoją kolejną szansę. 

Trzeci pomysł oparty jest na rywalizacji i współzawodnictwie. Nauczyciel wyznacza taśmą dwie linie startu (w jednym końcu sali), układa dwa identyczne rzędy papierowych krążków (w drugim końcu sali) i  dzieli grupę na dwie drużyny. Każda z drużyn otrzymuje od nauczyciela papierowe kubki/muszelki itp. Zabawa polega na jak najszybszym umieszczeniu swojego kubka/muszelki na odpowiednim krążku, czyli na nazwanym przez nauczyciela kolorze. Rundę nr 1 rozpoczyna pierwsza dwójka przeciwników. Liczba zagranych rund zależy od nauczyciela i wielkości grupy. Wszystkie dzieci uważnie  liczą punkty.

Kolorowe domki wycięte z filcu. 

Z kolorowego filcu wycinamy domki i układamy je obok siebie. Do zabawy potrzebne będą nam również dwie packi na muchy (na każdą naklejamy wyciętą z papieru mysz). Dzieci uważnie słuchają zdania wypowiedzianego przez nauczyciela, np.: „Die Maus wohnt in einem gelben/roten/blauen… Haus.” i jak najszybciej uderzają swoją packą w domek o odpowiednim kolorze. W pliku mam dla Was również kolorowe myszki, które można wykorzystać z maluszkami po prostu na zasadzie „Was passt zusammen? Verbinde!”. Nauczyciel pyta: „Was für eine Maus wohnt in diesem Haus?” i odpowiada: „Ja, die gelbe Maus wohnt in dem gelben Haus. Das gelbe Haus ist für die gelbe Maus. Stimmt’s Kinder?”

Tęcza na talerzu

Piosenka „Ri-Ra-Regenbogen” jest również świetną okazją do „wyprodukowania” z dziećmi magicznej tęczy z cukierków Skittles. Do przeprowadzenia takiego właśnie eksperymentu potrzebujemy dużego białego talerza, wody i opakowania drażetek Skittles.

Praca plastyczna- wydrapywanka

Nasze zajęcia zakończyć możemy pracą plastyczną z tęczowymi kartkami do wydrapywania (zamówiłam przez allegro). W ramach takiego podsumowania dzieci mogą wydrapać dowolnie albo Regenbogenmaus, Regenbogenhaus, Regenbogentür, Regenbogenherz lub Regenbogenfrosch. Tęczowa zabawa gwarantowana!

 

Cd.

Regenbogen Maus malen lernen

Dodaj komentarz

Close Menu