Pomysł nr 2
Wybrany ochotnik (gospodarz) siada w środku koła i zakrywa sobie oczy. Nauczyciel za pomocą obrazków przyczepionych do klamerek od prania (obrazki do przyczepienia na klamerki znajdziesz TUTAJ) wyznacza wśród pozostałych dzieci 6 zwierzątek z piosenki. Dziecko będące zwierzątkiem delikatnie puka naszego gospodarza w plecy, na co ten pyta: Wer klopft an die Tür? Zwierzątko wydaje odpowiedni dla siebie dźwięk, po czym gospodarz zgaduje, kto pukał (nazywa zwierzątko lub podaje imię kolegi/koleżanki). W drugiej wersji tej zabawy gospodarz, żeby sprawdzić kto puka, zadaje pytania: Bist du die Katze?/Bist du der Hund? „Zwierzątko” odpowiada: Nein, ich bin keine Katze./Ja, ich bin der Hund.
Pomysł nr 3
Nauczyciel za pomocą obrazków przyczepionych do klamerek od prania wyznacza wśród dzieci 6 zwierzątek z piosenki. Piosenkę śpiewamy stojąc w kole (nauczyciel pokazuje dzieciom odpowiednie gesty), a zadaniem zwierzątek jest wejść w odpowiednim momencie do środka koła.
Pomysł nr 4
Przyklej odpowiednie zwierzątko w odpowiednim miejscu. Przygotowałam dla Was również plik pdf- 7 domków z miejscami do wklejenia odpowiedniego zwierzątka (plik do pobrania TUTAJ). Pierwsza strona pliku jest uniwersalna, tzn. miejsce na zwierzątko nie jest podpisane. Przykładać możecie więc dowolny obrazek (link do obrazków w pomyśle nr 2).