Zajęcia z piosenką „Wer klopft?”

Zajęcia z piosenką „Wer klopft?”

Zajęcia z piosenką "Wer klopft"

Tym razem opracowałam dla Was zajęcia, które możecie przeprowadzić na podstawie łatwej i rytmicznej piosenki o zwierzątkach. Bohaterami utworu są: kot, pies, krowa, mysz, żaba i niedźwiedź.

Pomysł nr 1

Podglądamy przez dziurkę od klucza kto do nas puka. Do przygotowania tej zabawy potrzebujesz: 6 obrazków przedstawiających zwierzątka z piosenki, listwę wsuwaną, którą zepniemy wszystko w jedną całość (można również użyć zszywacza) i co najmniej dwie kartki z bloku technicznego, a na każdej wycinamy coraz większa dziurkę od klucza. Nauczyciel pyta: Wer klopft an die Tür?, a dzieci zgadują jakie zwierzątko stoi „za drzwiami”. Jeśli dzieci mają problem z rozpoznaniem pukającego gościa mówią: Das Schlüsselloch ist zu klein!, a nauczyciel przewraca kartkę na kolejną z większą dziurką.

Pomysł nr 2

Wybrany ochotnik (gospodarz) siada w środku koła i zakrywa sobie oczy. Nauczyciel za pomocą obrazków przyczepionych do klamerek od prania (obrazki do przyczepienia na klamerki znajdziesz TUTAJ) wyznacza wśród pozostałych dzieci 6 zwierzątek z piosenki. Dziecko będące zwierzątkiem delikatnie puka naszego gospodarza w plecy, na co ten pyta: Wer klopft an die Tür? Zwierzątko wydaje odpowiedni dla siebie dźwięk, po czym gospodarz zgaduje, kto pukał (nazywa zwierzątko lub podaje imię kolegi/koleżanki). W drugiej wersji tej zabawy gospodarz, żeby sprawdzić kto puka, zadaje pytania: Bist du die Katze?/Bist du der Hund? „Zwierzątko” odpowiada: Nein, ich bin keine Katze./Ja, ich bin der Hund. 

Pomysł nr 3

Nauczyciel za pomocą obrazków przyczepionych do klamerek od prania wyznacza wśród dzieci 6 zwierzątek z piosenki. Piosenkę śpiewamy stojąc w kole (nauczyciel pokazuje dzieciom odpowiednie gesty), a zadaniem zwierzątek jest wejść w odpowiednim momencie do środka koła.

Pomysł nr 4

Przyklej odpowiednie zwierzątko w odpowiednim miejscu. Przygotowałam dla Was również plik pdf- 7 domków z miejscami do wklejenia odpowiedniego zwierzątka (plik do pobrania TUTAJ). Pierwsza strona pliku jest uniwersalna, tzn. miejsce na zwierzątko nie jest podpisane. Przykładać możecie więc dowolny obrazek (link do obrazków w pomyśle nr 2).

Pomysł nr 5

Karta do kodowania (do pobrania TUTAJ). Zadaniem dzieci jest zakodować za pomocą strzałek odpowiednią kolejność zwierzątek. Tego typu ćwiczenie  przeprowadzić możecie dzieląc dzieci na grupy. Sprawdzi ono zarówno rozumienie ze słuchu, jak i umiejętność logicznego myślenia.

Dodaj komentarz

Close Menu