Zajęcia z piosenką „Grün, grün, grün sind …”

Zajęcia z piosenką „Grün, grün, grün sind …”

"Grün, grün, grün sind alle meine Kleider"

Piosenka „Grün, grün, grün sind alle meine Kleider” to nie tylko idealna propozycja, ułatwiająca opanowanie nazw sześciu kolorów (grün, schwarz, blau, rot, weiß, bunt), ale również okazja do zapoznania dzieci z podstawowymi nazwami ubrań (das Kleid, die Jacke, der Pulli, die Hose, der Rock, das Hemd)Pomoże Wam w tym przygotowany przeze mnie zestaw, który zawiera 6 kart A4 (grün-Jäger, schwarz-Schornsteinfeger, weiß-Müller, blau-Matrose, rot-Reiter, bunt-Maler), obrazki z ubraniami i kartę do kodowania. Na każdej karcie A4 znajduje się sześć okienek, które należy uzupełnić odpowiednimi dla danego koloru ubraniami. 

 ZABAWA Z UŻYCIEM KOŚCI (KOLOR + UBRANIE)

Do tej zabawy potrzebować będziemy kości z kolorami-najlepiej takimi jak w piosence (grün, schwarz, blau, rot, weiß, bunt), kości z ubraniami (das Kleid, die Jacke, der Pulli, die Hose, der Rock, das Hemd), przeźroczyste i zalaminowane szablony ubrań oraz 6 kolorowych kartek (kolory kartek odpowiadają tym z kości). Dzieci rzucają kośćmi i zgodnie z tym co wypadnie, nakładają szablony na kolorowe kartki. Przy wyrzuceniu niebieskiego i kurtki, dziecko nakłada szablon kurtki na niebieską kartkę i mówi, np: „Die Jacke ist blau”. W załączniku mam dla Was gotowe obrazki, które możecie doczepić do dowolnej kostki. Format pliku pozwoli Wam na modyfikację ich rozmiaru. 

WIR PACKEN UNSEREN KOFFER

Dzieci dzielimy na drużyny. Każda drużyna otrzymuje kartę z jakimś kolorem. Obrazki z ubraniami tasujemy i rozdajemy między drużyny. Drużyny nie pokazują swoich kart. Gramy na takiej samej zasadzie jak w grze „Wir packen unseren Koffer”, zadając sobie wzajemnie pytanie „Habt ihr … einen roten Pulli/ein blaues Kleid…?” i ćwicząc tym samym odmianę przymiotnika po rodzajniku nieokreślonym, albo w wersji uproszczonej. W wersji uproszczonej nie dzielimy obrazków z ubraniami między drużyny, a rozkładamy je na środku koła ubraniem w dół. Każda z drużyn odkrywa po kolei jeden z nich, szukając rzeczy, których potrzebuje. Jeśli znajdzie, zachowuje dany obrazek, jeśli nie, zakrywa go i czeka na swoją kolejną szansę. Wygrywa zespół, który jako pierwszy skompletuje wszystkie ubrania jednego koloru.

OBSTKORB

Moja kolejna propozycja zabawy to dobrze Wam pewnie znana „Sałatka owocowa”. Nauczyciel rozdaje dzieciom po obrazku, dzieci słuchają jego poleceń  i w odpowiednim momencie zamieniają się ze sobą miejscami. Polecenia mogą być różne, np.: wszystkie sukienki, wszystkie kurtki, wszystkie ubrania w kolorze niebieskim/czerwonym, albo magiczne hasło: „alle meine Kleider”, kiedy to wszystkie dzieci mogą zmienić swoje miejsce.

KODOWANIE

Plik z kartą do kodowania należy wydrukować, wyciąć i nakleić na większy format. Załączone zdjęcie pomoże Wam w „rozkodowaniu” mojego zamysłu co do jej wyglądu. Linia pozioma to ubrania, a pionowa to kolor. Dzieci dopasowują obrazki z ubraniami do odpowiedniego okienka na karcie. Proponuję grać z użyciem 2 kości (kolor + ubranie), czyli dokładnie tak samo jak w mojej pierwszej propozycji.

Dodaj komentarz

Close Menu