Der Herbst ist da! Prezentacja w programie PowerPoint.
Der Herbst ist da! Prezentacja w programie PowerPoint.
Tym razem przeglądając stare prezentacje, które stworzyłam w dobie pandemii i prowadzenia zajęć online z najmłodszymi, postanowiłam skleić dla Was coś w rodzaju powtórki z jesiennym słownictwem. W prezentacji „Der Herbst ist da” znajdziecie zatem 6 różnych zadań, które pozwalają powtórzyć słówka związane z jesienią, a w tym nazwy warzyw, owoców i ubrań.
Zawartość prezentacji
Słownictwo. Slajdy 3-21 to slajdy, które prezentują słówka, na których bazuje cała prezentacja.
Dokończ rytm. Slajdy 23-28 to slajdy, na których znajdują się jesienne warzywa i owoce: die Karotte, die Kartoffel, die Pflaume, die Birne, der Apfel i der Kürbis.
Znajdź wspólny obrazek. Jest to taka multimedialna wersja popularnej gry Dobble, w której liczy się spostrzegawczość. Nauczyciel typuje 2 zawodników, których zadaniem jest nazwanie wspólnego obrazka na dwóch „kartach”. Wygrywa osoba, która jako pierwsza go spostrzeże i głośno nazwie.
Zgadnij co to? Dzieci próbują rozpoznać i nazwać części jesiennej garderoby (die Mütze, der Schal, die Schuhe, die Jacke, der Pulli, die Socken) widziane przez „lornetkę”.
Wybierz kolor, pod którym ukryto daną część garderoby. Na każdym slajdzie znajduje się obrazek z częścią garderoby, która ukryta została pod jednym z czterech różnokolorowych kółek. Nauczyciel pyta: „Wo ist die Jacke/der Schal…? Wähle eine Farbe”. Młodsze dzieci zgadują, nazywając kolor. Starsze mogą budować bardziej skomplikowane odpowiedzi, np.: „Die Jacke ist hinter dem gelben Kreis”. Nauczyciel klika na wytypowane koło, które znika. W ten sposób sprawdzamy, co się za nim kryje.
Znajdź 3 dary jesieni. Slajd 54 to tabelka, w której ukryto/”zakodowano” 3 dary jesieni: der Apfel (das rote Herz/das Herz in Rot), der Kürbis (die gelbe Wolke/die Wolke in Gelb), die Kastanie (der blaue Stern). Dzieci odkrywają poszczególne pola, nazywając 1 z 3 kolorów i 1 z 3 kształtów. Nauczyciel klika na wybrany prostokąt i sprawdza, co się za nim kryje.
Co zjadł potworek? Nazwij owoce i warzywa. Dzieci nazywają owoce i warzywa, znajdujące się na języku potworka. Nauczyciel pyta: „Was hat das Monster gegessen?” Dzieci odpowiadają: „Das Monster hat die Pflaume/die Karotte… gegessen”.
Grafiki do kart obrazkowych pochodzą ze strony pixabay.com