Uczucia i emocje z bałwankiem.

Uczucia i emocje z bałwankiem.

Zajęcia z piosenką "Wenn du fröhlich bist"

Spodobały Wam się bałwankowe materiały, które zebrałam dla Was w ostatnim wpisie? Dziś kontynuacja tego tematu, czyli bałwanek w roli głównej, jego humory i piosenka pt.: „Wenn du fröhlich bist”. Z tej okazji przygotowałam 12 kart obrazkowych z pytaniem: „Schneemann, Schneemann, wie geht es dir heute?”. Bałwanek „odpowiada”: „Es geht mir gut/schlecht. Ich bin: glücklich/ traurig/ wütend/ albern/ krank/ schläfrig/ müde. Ich habe Durst/ Hunger/ Angst. Es ist mir zu kalt. Es ist mir zu heiß. 

Wenn du fröhlich bist,

dann klatsche in die Hand (klatsch, klatsch)!

Wenn du fröhlich bist,

dann klatsche in die Hand (klatsch, klatsch)!

Wenn du fröhlich bist und heiter,

ja, dann sag es allen weiter!

Wenn du fröhlich bist,

dann klatsche in die Hand (klatsch, klatsch)!

 

 

Wenn du fröhlich bist,

dann stampfe mit dem Fuß (stampf, stampf)!

Wenn du fröhlich bist,

dann stampfe mit dem Fuß (stampf, stampf)!

Wenn du fröhlich bist und heiter,

ja, dann sag es allen weiter!

Wenn du fröhlich bist,

dann stampfe mit dem Fuß (stampf, stampf)!

 

 

Wenn du fröhlich bist,

dann rufe laut Hurra (Hurra)!

Wenn du fröhlich bist,

dann rufe laut Hurra (Hurra)!

Wenn du fröhlich bist und heiter,

ja, dann sag es allen weiter!

Wenn du fröhlich bist,

dann rufe laut Hurra (Hurra)!

 

 

Wenn du fröhlich bist,

dann mach doch alles drei. (klatsch, klatsch, stapf, stampf, Hurra)!

Wenn du fröhlich bist,

dann mach doch alles drei. (klatsch, klatsch, stapf, stampf, Hurra)!

Wenn du fröhlich bist und heiter,

ja, dann sag es allen weiter!

Wenn du fröhlich bist,

dann mach doch alles drei. (klatsch, klatsch, stapf, stampf, Hurra)!

 

A jak przeprowadzić takie zajęcia? 

Na początek proponuję przećwiczyć z dziećmi wykonywanie poleceń z piosenki, czyli: klatsche in die Hand, stampfe mit dem Fuß, rufe laut Hurra!, mach doch alles drei (klatsch, klatsch, stampf, stampf, Hurra!). Gdy dzieci wiedzą już o co chodzi, przechodzimy do wspólnego śpiewania piosenki. Po jej gruntownym opanowaniu zapoznajemy dzieci z bałwankiem i jego humorami (dzieci próbują naśladować mimikę bałwana i powtarzają nowe wyrazy). 

Prosta zabawa na utrwalanie

Wybierz 3 dowolne obrazki (liczba obrazków zależy tak naprawdę od możliwości grupy), przypomnij dzieciom jeszcze raz nazwy tych emocji i wręcz obrazki ochotnikowi (wybrane dziecko to bałwanek). Dziecko tasuje przed sobą karty, wybiera jedną z nich i nikomu nie pokazując, trzyma je cały czas przed sobą. Pozostałe dzieci zgadują w jakim bałwan jest humorze: „Schneemann, bist du traurig/albern/krank? Bałwan odpowiada: „Nein” na co dzieci zgadują dalej, albo „Ja” i  pokazuje wszystkim wybraną kartę, żeby to potwierdzić.

Schneemann, wenn du fröhlich bist, dann…

Rozdaj dzieciom wybrane obrazki. Dzieci słuchają uważnie i wykonują polecenia nauczyciela, np: „Schneemann, wenn du krank bist, dann klasche in die Hand!” (dziecko, które ma chorego bałwanka, wstaje i klaszcze); „Schneemann, wenn du traurig bist, dann stampfe mit dem Fuß!” (dziecko, które ma smutnego bałwanka, wstaje i tupie); „Schneemann, wenn du glücklich bist, dann rufe laut Hurra!” (dziecko, które ma szczęśliwego bałwanka, wstaje i krzyczy hurra!). Po utrwaleniu wszystkich zwrotów, dzieci przejmują rolę nauczyciela. 

 

Dodaj komentarz

Close Menu